Waarom waterdrinken goed voor je is.

Dagelijks voldoende water drinken kan een aantal gezondheidsproblemen oplossen of voorkomen. Zo ook bijvoorbeeld migraine. Testen geven aan dat wanneer men gedurende een langere tijd veel water drinkt (1.5 liter/dag), mensen met migraine klachten veel minder pijn ervaren.

Daarnaast heeft het effect op de reactiesnelheid. Cognitieve vaardigheden (het rekenen, lezen, schrijven, plannen en het nemen van initiatieven) verhoogt zelfs met 30%. Je hersenen bestaat 80% uit water. Als je te weinig water binnen krijgt, functioneer je mentaal ook slechter. Je zult hier ook erg vermoeid van raken. Je hoeft maar 2% uit te drogen en je hebt al meteen moeite met je korte termijn geheugen en focus op je computerscherm.

Voldoende water drinken verlaagt de kans op hart aandoeningen. Mensen die dagelijks meer dan 5 glazen per dag drinken hebben 41% minder kans op een hartaanval dan mensen die maar 2 glazen per dag drinken.

Ook voor de stofwisseling heb je water nodig. Het is een onderdeel van transport en verbranding. Volgens onderzoeken neemt de stofwisseling na het drinken van een glas water met 30% toe. Dit effect start al binnen 10 minuten en bereikt zijn maximum na 30-40 minuten.

Wat kun je doen als je in een middag dip komt?

Als je ‘s middags liefst een dutje wilt doen, beweeg, neem een stoelmassage en drink water. Je voelt je direct frisser, helderder en het zorgt ervoor dat je creatiever, energieker en met een betere concentratie waar aan het werk kunt.

Wist je dat?

Ons lichaam uit 70%,
ons bloed uit 92%, en onze hersenen uit 80% water bestaat?

Voel je Inner-Fit, neem contact met mij op, en ……. terwijl je voldoende water drinkt kun je een kijkje nemen op mijn overige pagina’s op deze website